Vliegen en aankomst - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van aleidensjon1 - WaarBenJij.nu Vliegen en aankomst - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van aleidensjon1 - WaarBenJij.nu

Vliegen en aankomst

Door: Aleid

28 Juli 2016 | Australië, Palm Cove

En ja hoor, we zijn er!!!! Donderdag zijn we om 07.15 vertrokken met onze reistassen richting station. Sjon bracht de auto naar Rutger en die bracht Sjon weer bij mij op het station. Om 9.30 waren we op Schiphol en checkten in bij Cathay Airlines. De bagage ingeleverd en die zullen we in Cairns terugzien. Dan door allerlei securitychecks, bagage en body en dan nog een tijdje wachten, totdat we konden boarden. De vlucht naar Hong Kong verliep zeer voorspoedig, we kregen aan boord allerlei hapjes, drankjes en eten. Af en toe een heel klein beetje turbulentie, maar verder vlogen we als over een biljartlaken. We zaten bij de nooduitgang, daar hadden we heel veel ruimte. In de leuning zat ons schermpje en een tafeltje. We konden alles goed volgen, over Berlijn, Moskou en Mongolie. Toen we aankwamen in Hong Kong zijn we eerst naar het hotel gegaan waar we een zg. dagkamer hadden geboekt. Daar hebben we de rugzakken achtergelaten en zijn de city ingegaan met de trein. We hadden op het vliegveld al Hong Kong dollars gepind. Veel hele hoge gebouwen en weinig China. In het park bij het reuzenrad zagen we een uitstalling van beelden van Botero. Het is er schoon en goed onderhouden. Terug naar het hotel met de trein, het was inmiddels bloedheet, gingen we heerlijk douchen en daarna lekker een dutje doen. Om een uur of 5 zijn we terug gegaan naar het vliegveld en hebben daar lekker gegeten, chinees uiteraard. Om 20.40 moesten we weer aanwezig zijn voor de 2de etappe naar Cairns. Inmiddels hadden we wat moeite om de nieuwe tijd en de dag te weten...duurde de vlucht nu 7 of 9 uur..met of zonder tijdsverschil? Afijn, we zijn er gekomen. En de bagage was er ook! De douane keek een beetje streng, we moesten in een geel vierkant staan om te worden besnuffeld door de hond, maar uiteindelijk goedgekeurd! Toen naar de uitgang en daar waren ze..Nel en Jan(John)! Het was 06.30. Het was heel speciaal en het voelde meteen zo vertrouwd. Ze namen ons mee naar hun huis in Smithfield om lekker te ontbijten en koffie te drinken. En te praten en te praten.. Om 10.00 reden we naar de camperverhuurder Apollo, waar ons wagentje klaar stond. Alle papieren afwerken, nog wat betalen, nog meer info en instructie, bagage erin en dan voor het eerst Sjon achter het stuur en links de weg op, best spannend. We konden nog even achter John aanrijden, maar na Smithfield moesten we zelf verder naar Palm Cove, de camping. Lastig...rotondes andersom, schakelen met de linkerhand, als Sjon af wilde slaan gingen steeds de ruitenwissers!! Onderweg nog even boodschappen gehaald. Maar zonder kleerscheuren Palm Cove gehaald en het is werkelijk waar een paradijs. Heerlijk weer, palmen, strand en de oceaan. We hebben ons geinstalleerd en zijn 's avonds een pizza gaan halen. Het is heel snel donker, om 19.00 en een uurtje later konden we onze ogen niet meer openhouden en zijn gaan slapen. De volgende dag om 9 uur werden we wakker!!! We hadden met Nel en John afgesproken hier op de camping om alvast over onze reis te praten, groot was de verrassing dat ook Michelle, hun dochter mee kwam. We hebben weer heel veel gepraat, Nel wilde alles uit Nederland weten en Michelle en John konden heel veel over de route van oost naar west vertellen, met veel info over parken en campings. Aussies zijn gewend, als ze op visite gaan, om zoveel mogelijk hun eigen spullen mee te brengen en zo zaten we in de buitenkeuken van de camping gezellig te picknicken. Toen Michelle naar huis ging zijn wij met z'n 4en naar het strand gegaan en hebben heerlijk in het zonnetje gezeten. Later gingen zij naar huis en wij gingen voor het eerst ons eigen potje koken. En weer lekker slapen. Maandag 25 juli reden we al vroeg naar Nel&John, omdat zij ons de omgeving (Tablelands) wilden laten zien. We hebben ong. 400 km. gereden! Eerst naar Kuranda NP, dat is een tropisch regenwoud, werelderfgoed. Toen richting Atherton, Hypapimee NP, wat een vulkanisch gebied is en waar we een trail hebben gelopen, eerst bij het kratermeer kijken en daarna de watervallen van de Barron River. En verder maar weer.. Volgende stop was bij Millaa Millaa, aboriginals zeggen het 2x als iets meer is dan 1. Ook hier weer een prachtige waterval en een opdringerige brush turkey, die graag mee wilde eten van onze lunch. Als laatste gingen we naar Lake Eacham, waar we gingen zwemmen, ook een kratermeer. Hier zouden freshwatercrocs zijn, gelukkig zijn deze niet gevaarlijk, maar niet gezien. Wel zwommen er allemaal waterschilpadden, een leuk gezicht. Toen terug naar Cairns, maar het was inmiddels donker, weer een nieuwe ervaring om in te rijden, nog wat eten en naar bed. Dinsdag hebben we het eindelijk rustig aangedaan, beetje rommelen, lekker in de Pacific Ocean zwemmen, op het strand zitten enz. Nog wel even onze stoeltjes opgehaald want die waren we bij Nel&John vergeten. Ook woensdag rustig aan, genieten van alles. Overal waar we komen, horen mensen ons praten en vragen ze of we uit Holland komen en meestal volgt er dan wel een verhaal van hun ouders of grootouders die hier naar Australie zijn geemigreerd! Iedereen is erg vriendelijk en behulpzaam. Op de camping vliegen de papegaaitjes je om de oren en de kookaburra zit ons uit te lachen! Ook hebben we inmiddels onderweg kleine kangoeroetjes(wallaby's) gezien, nog niet dichtbij. Vandaag naar Nel en John geweest voor de laatste keer, Michelle kwam ook nog even. We hebben foto's gemaakt voor de oude tantes en voor onszelf natuurlijk. En we hebben afscheid genomen!! Zij gaan nu ook op pad, omdat zij beheerder worden van een camping in ?? de komende maanden. Voorzover... Vanaf morgen trekken wij de outback in en wsl. kunnen we niet makkelijk internetten. Dus daarom geen nieuws=goed nieuws! Liefs en groeten voor iedereen.

• 31 Juli 2016 - 21:38

Francien Van Rijswijk:

Fijn dat jullie er zijn, en zo te lezen starten jullie heel relaxed deze vakantie. Lekker uitrusten voordat je de grote toer start. Het zal mooi zijn, want er is voldoende voorwerk verricht. Fijn ook dat we via dit medium een beetje kunnen meereizen. Nu maar hopen op wifi onderweg dan blijven wij hier lekker up to date. Veel reis plezier en de foto's komen we wel een keer bekijken.